REKLAMAČNÝ PORIADOK
PRE PREVÁDZKU TEXTILNÁ GALANTÉRIA SONIA
ONDREJ KOSZTOLÁNYI ANP-2, VYHNE 432, 96602 VYHNE
I.
Tento reklamačný poriadok je spracovaný podľa zákona č. 513/1991 Zb. z. Obchodný zákonník v planom a účinnom znení ( ďalej len „reklamačný poriadok“).
II.
Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatnení reklamácie na tovar predaný predávajúcim v súlade s predmetom jeho činnosti. Je záväzný pre predávajúceho aj kupujúceho ako zákazníka.
Reklamáciou sa pre účely tohto reklamačného poriadku rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby.
Vybavením reklamácie pre účely tohto reklamačného poriadku sa rozumie ukončene reklamačného konania odovzdaním oprávneného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Predávajúcim sa rozumie pre účely tohto reklamačného poriadku spoločnosť Ondrej Kosztolányi ANP-2, prevádzka Textilná galantéria SONIA so sídlom Vyhne 432, 96602 Vyhne(ďalej len „predávajúci“).
Kupujúcim sa rozumie pre účely tohto reklamačného poriadku subjekt, ktorý odoberá tovar priamo od predávajúceho (ďalej len „kupujúci“).
III.
Kupujúci je povinný skontrolovať tvar pri jeho prevzatí reklamovať zjavné chyby. Za zjavné chyby sú považované vady zistené pri preberaní tovaru.
Ak sa vyskytuje u zakúpeného tovaru vada, má právo kupujúci túto vadu reklamovať. Pre správne posúdenie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý a kompletný.
Predávajúci zodpovedá za to, že predaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti vo všeobecnosti požadované, predávajúcim alebo výrobcom popisované alebo očakávané, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom množstve a zodpovedá účelu, ktorý predávajúcim pri použití veci uvádza alebo pre ktoré sa vec obvykle používa.
IV.
Reklamáciu je nutné uplatniť osobne na predajni Textilná galantéria SONIA spoločnosti Ondrej Kosztolányi ANP-2, so sídlom Vyhne 432, 96602 Vyhne. Súčasťou reklamácie musí byť písomný popis vád, ktoré sú predmetom reklamácie a doklad o kúpe tovaru.
V.
Predávajúci nezodpovedá za vady, ak
- Si kupujúci vadu spôsobil sám
- Kupujúci pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel
- Reklamácia odporuje povahe tovaru
- Pre tieto vady bola poskytnutá zľava z ceny tovaru
- Tieto vady vznikli v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním.
VI.
Predávajúci rozhodne o reklamácií do 3 pracovných dní. V zložitých prípadoch do 7 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady a čas potrebný na vyjadrenie dodávateľa. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
VII.
S účinnosťou od 1.2.2016 má v zmysle zákona č. 250/2007 Zb. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. z., o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 391/2015 Zb. z., o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, každý spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Spotrebiteľ sa môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ex.europa.eu/consumers/odr/.
VIII.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 1.7.2016