Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
(Po-Pia, 8,30-16,30 hod.)
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Nakúpte ešte za 120,01 € a máte dopravu ZADARMO
Novinky
30.07.2020
PONUKA PRE BIATLON
V ponuke u nás nájdete aj podporu pre biatlonové kluby. čítať celé
Zobraziť všetky novinky
Blog
20.08.2020 Tvorenie
Stužky v hlavnej úlohe
Výrobky zo saténových stúh čítať celé
13.08.2020 Tvorenie
Obrus
Vlastná výroba čítať celé
13.08.2020 Tvorenie
Halloween
Súťaž o najkrajšiu tekvicu čítať celé
Zobraziť všetky články
E-shop
  1. Úvod
  2. OBCHODNÉ PODMIENKY
  3. Alternatívne riešenie sporov
Pravidlá alternatívneho riešenia sporov

Pravidlá alternatívneho riešenia sporov

 

PRAVIDLÁ ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPORU

Dôležité je upozorniť, že spotrebiteľ musí  využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný orgán alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní.

Zákon sa ďalej nevzťahuje na spory:

  • v ktorých si právo uplatňuje predávajúci voči spotrebiteľovi,
  • pracovne – právneho charakteru,
  • súvisiace so službami všeobecného záujmu
  • súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti
  • súvisiace s poskytovaním vysokoškolského vzdelávania alebo ďalšieho vzdelávania verejnou vysokou školou alebo štátnou vysokou školou,
  • finančné služby.

Spotrebiteľ bude mať právo v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom, čo využije všetky možnosti na vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota bude vyššia ako 20,- €. Právna úprava sa vzťahuje nielen na spory „domáce“, ale aj na spory „cezhraničné“, t. j. spory medzi zahraničnými spotrebiteľmi a predávajúcimi na území SR.

Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho začatia, pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí navrhovateľa.

Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh na príslušný subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou. Aby sa zabezpečil hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutie súčinnosti zo strany predávajúceho.

Osoba, ktorej bude daný spor pridelený, musí postupovať pri riešení nestranne a nezávisle. Ak by poverená osoba vedela o skutočnostiach, ktoré by mohli mať vplyv na jej nestrannosť, resp. by mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov, je povinná o tom informovať účastníkov tohto sporu. Poverená osoba navrhne účastníkom možné alternatívy riešenia a bude sa snažiť viesť celý spor  k tomu, aby sa dosiahla dohoda o vyriešení. Navrhnutá dohoda sa predloží obom zúčastneným stranám a v určenej lehote sa môžu rozhodnúť, či s daným návrhom súhlasia alebo nie. Takto uzavretá dohoda o vyriešení sporu je pre strany sporu záväzná.

Ak by nedošlo k dohode a zároveň by bolo zistené dôvodné podozrenie, že boli porušené alebo ohrozené práva spotrebiteľa, vydá subjekt spotrebiteľovi odôvodnené stanovisko. Toto síce nemá záväznú povahu, avšak veľmi významne môže pomôcť spotrebiteľovi, ak sa bude domáhať svojich práv súdnou cestou. Spotrebiteľ má možnosť ukončiť účasť na alternatívnom riešení sporu v ktoromkoľvek štádiu.

Všetky osobné údaje budú spracovávané v zmysle zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Novinky z nášho blogu

Stužky v hlavnej úlohe
20.08.2020 Tvorenie
Stužky v hlavnej úlohe
Výrobky zo saténových stúh čítať celé
Obrus
13.08.2020 Tvorenie
Obrus
Vlastná výroba čítať celé
Halloween
13.08.2020 Tvorenie
Halloween
Súťaž o najkrajšiu tekvicu čítať celé
Najčítanejšie na blogu
Kde nás nájdete
Textilná galantéria SONIA
Andreja Sládkoviča 1252
966 81 Žarnovica
tel: +421 905 783 119
tel: +421 948 012 469
galanteriasonia@gmail.com
Kontakty
Logo
textilnagalanteriasonia
Soňa
(Po-Pia, 8,30-16,30 hod.)
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk